Een succesvol marketingplan maken

marketing_quote_peter_drucker.png

Hoe maak je een succesvol marketingplan
Marketing word vaak omschreven als het verkopen en reclame maken voor een product. Doch zijn dit niet de twee belangrijkste aspecten van marketing. Marketing gaat over het bevredigen van de behoeften van uw klanten en begint al lang voordat een bedrijf een echt product heeft.
Het is de cirkel van klanten verwerven, ze behouden en naservice leveren, het product verbeteren en uw communicatie aanpassen aan elke levensfase van uw product. Managers en toekomstige bedrijfsleiders kunnen dus beter hun huiswerk op voorhand maken.
Sommige producten zijn niet enkel succesvol geworden omwille van het product zelf maar net vanwege de marketingformule die werd gebruikt. Zo is Redbull er in geslaagd om op een consistente manier het product te verpakken, bekendmaken en op de juiste manier distribueren.
Hierin is vooral belangrijk dat het geheel van het imago klopt en dat de juiste marketingmix wordt gebruikt.
Wij bekijken samen met u of de wereldvermaarde P’s (product, prijs, promotie,enz..) van marketinggoeroe Philip Kotler wel goed zitten bij jouw nieuw product en geven u tips en advies voor praktische toepassing.
We zoeken samen met u naar nieuwe innovatieve manieren om uw product en bedrijf in de kijker te zetten.

Hoe maak je een succesvol marketingplan


Marketing word vaak omschreven als het verkopen en reclame maken voor een product. Doch zijn dit niet de twee belangrijkste aspecten van marketing. Marketing gaat over het tegemoedkomen aan de behoeften van uw klanten en begint al lang voordat een bedrijf een echt product heeft. Het start bij de conceptuele ontwikkeling van je product. 

Het is de cirkel van klanten verwerven, ze behouden en naservice leveren, het product verbeteren en uw communicatie aanpassen aan elke levensfase van uw product. Managers en toekomstige bedrijfsleiders kunnen dus beter hun huiswerk op voorhand maken.

Sommige producten zijn niet enkel succesvol geworden omwille van het product zelf maar net vanwege de marketingformule die werd gebruikt. Zo is Redbull er in geslaagd om op een consistente manier het product te verpakken, bekendmaken en op de juiste manier distribueren.

Hierin is vooral belangrijk dat het geheel van het imago klopt en dat de juiste marketingmix wordt gebruikt.

Wij bekijken samen met u of de wereldvermaarde P’s (product, prijs, promotie,enz..) van marketinggoeroe Philip Kotler wel goed zitten bij jouw nieuw product en geven u tips en advies voor praktische toepassing. U zal merken dat er trouwens heel wat meer dan 4 P's te ontdekken zijn ...

We zoeken samen met u naar nieuwe innovatieve manieren om uw product of bedrijf in de kijker te zetten.